Peremajaan kulit dan badan. Petua praktikal untuk meremajakan kulit wajah dan badan secara keseluruhan

Semua orang mahu kekal muda selama mungkin. Itulah sebabnya mengapa ahli kecantikan di seluruh dunia bekerja setiap hari, dengan cara baru untuk meremajakan kulit, menghilangkan kedutan, menghilangkan jeragat, bintik-bintik dan tanda-tanda penuaan yang lain. Setiap hari, kosmetik baru dan seluruh syarikat muncul, yang dirancang untuk membantu seseorang bukan sahaja kelihatan lebih baik, tetapi juga merasa beberapa tahun lebih muda.

Semua orang mahu kekal muda selama mungkin. Itulah sebabnya mengapa ahli kecantikan di seluruh dunia bekerja setiap hari, dengan cara baru untuk meremajakan kulit, menghilangkan kedutan, menghilangkan jeragat, bintik-bintik dan tanda-tanda penuaan yang lain. Setiap hari, kosmetik baru dan keseluruhan syarikat muncul, yang dirancang untuk membantu seseorang bukan sahaja kelihatan lebih baik, tetapi juga merasa 5, 10, atau bahkan 20 tahun lebih muda. Tetapi masalahnya ialah sebilangan dari mereka ditujukan untuk tidak meremajakan seseorang seperti menghasilkan wang dari pelanggan yang mudah tertipu. Itulah sebabnya mereka tidak teragak-agak untuk menambahkan pewarna dan bahan tambahan kimia pada krim, losyen dan sediaan lain yang boleh membahayakan kesihatan manusia.

Kosmetik yang sangat baik adalah produk yang disediakan sendiri di rumah daripada bahan semula jadi. Oleh itu, House of Knowledge menawarkan beberapa resipi ejen anti-penuaan yang sangat terbukti.

Topeng untuk mengencangkan dan meremajakan kulit

resipi untuk topeng untuk keremajaan kulit

Bahan Topeng:

  1. Ryazhenka - 0, 5 cawan.
  2. Garam meja kasar - 2 sudu besar. l.
  3. Sauerkraut - 100 g.

Untuk menjadikan kulit tegas, campurkan susu panggang yang ditapai (0. 5 sudu besar) dan garam meja (2 sudu besar). Kacau terus sehingga garam larut sepenuhnya. Kemudian jisim yang dihasilkan mesti disapu ke kulit dengan gerakan kuat yang melingkar. Tidak perlu menyimpan topeng di wajah anda. Untuk membilas, gunakan air suam terlebih dahulu, kemudian air sejuk.

Apabila topeng dibersihkan dari muka, sapukan sauerkraut di atasnya (1 lapisan). Biarkan di wajah anda selama 10-20 minit, kemudian basuh dengan air (sejuk).

Air madu untuk peremajaan kulit (dari kedutan)

Bahan Air Madu:

  1. Madu - 1 sudu besar. l.
  2. Air suam rebus - 1 sudu besar.

Untuk meremajakan kulit, menjadikannya lebih lembut dan mengurangkan kedutan, cairkan 1 sudu besar air dalam 1 gelas air suam rebus. l. sayang. Setiap petang, cuci muka dengan air ini pada waktu malam (7-10 minit menggunakan alas kapas atau alas), dan kemudian bilas dengan air bersih (suam). Semakin cepat anda memulakan prosedur malam seperti itu dengan air madu, semakin cepat kulit anda akan kembali segar (akan menjadi lembut dan lembut), dan kedutan akan mulai hilang.

Mencerahkan bintik-bintik dan bintik-bintik

Penghapusan bintik usia

cara meremajakan kulit anda di rumah

Ahli kosmetik mengesyorkan membuang bintik-bintik usia dengan hidrogen peroksida. Ini memerlukan 1 sudu besar. l. hidrogen peroksida (5%), campurkan dengan 2 sudu kecil. kanji dari kentang. Adalah perlu untuk menerapkan jisim yang dihasilkan dengan sangat berhati-hati dan hanya di tempat itu sendiri. Selepas itu, matahari tidak dapat keluar.

Cara lain untuk membersihkan kulit dari bintik-bintik usia, yang disyorkan oleh pakar kosmetik, adalah lebih selamat. Untuk melakukan ini, anda perlu minum rebusan yang terbuat dari akar calamus. Ia disediakan seperti ini: 1 sudu besar. l. akar cincang, anda perlu mencurahkan 1 sudu besar. air mendidih. Rebus calamus selama 10 minit, kemudian tapis dan minum 1 sudu besar. l. 3 kali sehari.

Apa sahaja kaedah yang anda pilih, kedua-duanya harus membantu meremajakan kulit anda dengan menghilangkan bintik-bintik usia.

Menghilangkan (meringankan) jeragat

Cara terbaik untuk menghilangkan jeragat (meringankan) adalah dengan menggunakan topeng wortel. Topeng wortel inilah yang mampu menyembunyikan jeragat, sambil menjaga warna kulit.

Untuk topeng, parut sebiji lobak merah bersaiz sederhana.

Kemudian masukkan krim berat (1 sudu besar) ke dalamnya dan selama 15-20 minit. sapukan pada wajah (kulit jeragat).

Selepas itu basuh dengan air (suam) dan bilas kulit anda dengan air mineral tidak berkarbonat. Juga, mengelap wajah anda setiap pagi dengan teh hitam, atau lebih tepatnya dengan daun teh, anda akan mendapat kesan tan yang sangat baik, selamat dan sangat cantik.

Produk peremajaan

Topeng Wajah Rye Bread

topeng muka yang menyegarkan

Ahli kosmetik menganggap topeng berdasarkan roti rai sebagai produk peremajaan wajah yang mewah. Untuk menyiapkannya, rendam roti rai di dalam air suam. Kemudian selama 20-30 minit. letakkan di wajah anda. Setelah menanggalkan topeng, bilas wajah anda dengan air suam dan pelincirkan kulit dengan krim (pelembap).

Topeng Muka Aloe

Anda boleh mengelakkan suntikan dengan menggunakan jus aloe secara berkala. Untuk membuat topeng seperti itu, potong daun lidah buaya yang sihat dan tebal dan simpan di dalam peti sejuk selama 2 hingga 7 hari. Kemudian putar mereka melalui penggiling daging dan putar menggunakan kain tipis, perah jusnya, kemudian cairkan dengan air (50/50). Setiap hari, lap wajah anda dengan jisim yang dihasilkan, dan kemudian bilas dengan air. Dengan menggunakan jus lidah buaya, anda dapat mengurangkan kedutan yang ada, dan jika pada masa akan datang topeng ini kerap digunakan setiap 3-4 hari, maka kedutan baru tidak akan muncul.

Ubat keajaiban untuk peremajaan badan

Tahukah anda bahawa meremajakan seluruh badan selama 10 tahun sangat mungkin! Ya, anda boleh, percayalah. Yang diperlukan adalah mengupas dan mengisar 10 lemon dan 10 ulas bawang putih dalam penggiling daging. Kemudian masukkan madu (1 l) di sana dan campurkan semua bahan sehingga sebati. Letakkan jisim yang dihasilkan dalam balang, tutup penutup dengan rapat dan hantar selama 7 hari di tempat yang gelap dan sejuk. Untuk peremajaan, ambil, mengunyah dengan teliti, ubat ini untuk 1 sudu kecil. 2 kali sehari.

ubat tradisional untuk keremajaan kulit

Dalam masa yang singkat setelah anda mula mengambil ubat mujarab ini, anda akan merasakan lonjakan tenaga dan ringan tambahan di seluruh badan. Pada masa yang sama, kulit akan mulai licin, dan mata akan penuh dengan daya hidup. Semasa membuat ubat ini untuk pertama kalinya, disarankan untuk mempersiapkan seperempat atau setengah norma yang dijelaskan di atas. Ini akan membolehkan anda memeriksa sama ada anda bersedia mengikuti kursus sepenuhnya, kerana alat ini mempunyai rasa yang pelik. Walaupun semua orang tahu bahawa kecantikan memerlukan pengorbanan (dalam kes kita, itu adalah rasa).

Teh untuk peremajaan

Satu lagi ubat yang akan membantu anda kekal muda dan cantik dalam jangka masa panjang (walaupun pada usia 80 tahun) adalah teh thyme. Yang diperlukan hanyalah minum secawan teh thyme dengan madu (1 sdt) setiap hari.